Klarna - kolejny ukłon w stronę konsumenta. Od lat żyjemy w erze konsumpcjonizmu. Co weekend udajemy się na zakupy do galerii handlowych, Święta Bożego Narodzenia kojarzą nam się przede wszystkim z prezentami, a w portfelu posiadamy pokaźną kolekcję kart stałego klienta wszystkich pobliskich sieciówek.
Co jak co, ale konsumować to my uwielbiamy. Promocje, oferty, black friday, cyber monday, krzyczą do nas sklepowe witryny w dosłownie każdym centrum handlowym. I nie chodzi tutaj jedynie o zakupy. Konsumujemy dosłownie wszystko. Produkty, usługi, rozrywkę, sport i wiele, wiele innych. W ostatnich latach jednak e-commerce czyli zakupy internetowe zdecydowanie zdominowały rynek dóbr konsumpcyjnych. Bo po co w ogóle ruszać się z domu, jeżeli wszystko możemy załatwić paroma kliknięciami? Covidowa pandemia odegrała tutaj również niemałą rolę.
"...w Polsce e-commerce odnotował 50 proc. wzrostu w 2020 r. w stosunku do 2019 r. Natomiast rok wcześniej wzrósł o 16 proc. – W czasie pandemii rzeczywiście duża grupa konsumentów – i to niezależnie od wieku – przekonała się, że zakupy online mogą być nie tylko pomocne, ale także proste i intuicyjne – zauważa Magdalena Węglewska, przedstawiciela Amazona w Polsce".
Źródło: https://businessinsider.com.pl/finanse/handel/e-commerce-w-czasie-pandemii-jak-radzily-sobie-firmy-z-handlem-online/k7fd4gp
I tak z roku na rok mamy coraz więcej możliwości, a konsumowanie staje się dziecinnie proste. Netflix, Amazon, Uber, Airbnb, Facebook, Ebay zrewolucjonizowały rynek konsumenta. Dosłownie każdy dziś ma na swoim smartfonie kilka apek bez których nie wyobraża sobie szarej codzienności. Do tego grona chce dołączyć również Klarna - zakupy nowej generacji.
Klarna - nowe rozwiązania zakupowe
Wiodący globalny dostawca rozwiązań płatniczych i platforma zakupowa, zaprezentowała kilka dni temu nową aplikację zakupową typu “wszystko w jednym” (all in one), dostępną na wszystkich rynkach, na których działa firma. Zdaniem Klarna wraz z rozwojem rynku aplikacji zakupowych ich liczba rośnie bardzo szybko, ale konsumenci chcący dokonywać zakupów online muszą korzystać z bardzo wielu oddzielnych rozwiązań mobilnych – co bywa dla nich frustrujące i czasochłonne. Firma postanowiła więc rozwiązać ten problem, uruchamiając jedną aplikację integrującą wszystkie zakupy i sklepy online w jednym miejscu.
Za pośrednictwem aplikacji konsumenci mogą robić zakupy we wszystkich sklepach internetowych, przeglądać oferty i spersonalizowane kolekcje zakupów, zapisywać przedmioty i aktywować powiadomienia o obniżkach cen, śledzić dostawy produktów, zarządzać płatnościami oraz zwrotami i nie tylko. Dzięki bezkosztowemu rozwiązaniu do robienia zakupów autorstwa Klarna konsumenci mogą teraz korzystać z jej metod płatności we wszystkich sklepach internetowych, niezależnie od tego, czy te są bezpośrednio zintegrowane z Klarna. Innymi słowy nowa aplikacja fundamentalnie zmienia sposób dokonywania zakupów.
Wszystko w jednym miejscu
Zdaniem Klarna obecnie konsumenci oczekują sprawnych, zintegrowanych rozwiązań, odpowiadających na ich potrzeby, a jednocześnie pozwalających zaoszczędzić czas i pieniądze. W jednym z ostatnich badań Klarna 70%1 konsumentów wskazało, że najchętniej dokonywaliby wszystkich zakupów w sieci za pośrednictwem jednej aplikacji, zamiast przełączania się między różnymi aplikacjami. Ponad 68% respondentów uznało prostotę w obsłudze i oszczędność czasu za dwie najważniejsze korzyści. Nowa aplikacja skutecznie wychodzi naprzeciw ich oczekiwaniom, eliminując konieczność przełączania się pomiędzy kilkoma aplikacjami.
"Dziś kupujący szukają prostoty, która zaspokaja ich specyficzne potrzeby w jednym miejscu i umożliwia szereg działań w czasie ich ścieżki zakupowej. Przełączanie się pomiędzy aplikacjami jest czymś, co nas, konsumentów, coraz bardziej frustruje. Dlatego ogłaszamy ważny kamień milowy na naszej drodze do wspierania ludzi w oszczędzaniu czasu i pieniędzy oraz dawania im większej kontroli nad ich finansami. Wraz z wprowadzeniem naszej nowej aplikacji, Klarna staje się kompleksową usługą zakupową, która zaspokaja wiele potrzeb - od inspiracji i odkryć, przez bezproblemowe doświadczenia po zakupie. Jednocześnie udostępniliśmy intuicyjne i elastyczne płatności wszędzie, ponieważ wierzymy, że nikt nigdy nie powinien być zmuszany do ponoszenia opłat za karty kredytowe lub płacić wysokich odsetek."
Sebastian Siemiątkowski, CEO Klarna, źródło: informacja prasowa Klarna
Jak zapewnia Klarna nowa aplikacja przybiera formę autorskiej przeglądarki zakupowej z szeroką gamą rozwiązań i funkcji, dzięki którym zakupy stają się łatwiejsze i przyjemniejsze. Wśród nich:
- Zakupy we wszystkich sklepach internetowych za pośrednictwem przeglądarki zakupowej dostępnej w aplikacji.
- Zakupy w opcji “Zapłać później” będą dostępne w każdym sklepie internetowym z wykorzystaniem bezkosztowych, jednorazowych wirtualnych kart generowanych w aplikacji Klarna.
- Jednorazowe wirtualne karty są bezpłatne i mogą być używane w każdym sklepie internetowym.
- Aplikacja dostosowuje wyświetlane treści do zainteresowań konsumentów i ich ulubionych sklepów.
- Dostęp do specjalnych ofert i powiadomień o obniżkach cenowych.
- Śledzenie dostawy wszystkich zakupionych produktów nabytych za pośrednictwem aplikacji Klarna.
- Przegląd wydatków i budżetów w ujęciu miesięcznym.
- Płatności oraz zgłaszanie problemów i zwrotów jednym kliknięciem.
Jak zapewnia Klarna wkrótce udostępnione zostaną kolejne, dodatkowe funkcje. Ich wprowadzenie ma jeszcze bardziej usprawnić proces zakupowy oraz płatność. Obejmą one między innym możliwość dodania kart lojalnościowych, dodatkowe narzędzia do oszczędzania pieniędzy, funkcje społecznościowe, takie jak wydarzenia zakupowe „na żywo” i dane o produktach – historia cen, recenzje i dostępność w sklepach będą widoczne bezpośrednio w aplikacji.
Klarna pozwala również na integrację z zewnętrznymi dostawcami rozwiązań, co pozwoli dodatkowo zwiększyć gamę dostępnych produktów i usług. Nowa aplikacja Klarna jest dostępna w wersji na urządzenia mobilne z systemem iOS i Android. Dostępna jest dla użytkowników w Polsce oraz USA, Wielkiej Brytanii, Australii, Nowej Zelandii, Niemczech, Austrii, Hiszpanii, Holandii, Belgii, Szwecji, Finlandii, Norwegii, Danii i Francji.
Klarna na świecie
Klarna z ponad 90 milionami aktywnych użytkowników na całym świecie i 2 milionami transakcji dziennie, spełnia zmieniające się oczekiwania konsumentów, którzy chcą robić zakupy, płacić i korzystać z bankowości na jednej intuicyjnej platformie i dzięki jednej, zaufanej marce. Ponad 250 tysięcy globalnych partnerów handlowych, w tym H&M, Saks, Sephora, Macy’s, IKEA, Expedia Group, Samsung, ASOS, Peloton, Ralph Lauren, Abercrombie & Fitch, Nike i Shein, umożliwia innowacyjne zakupy z Klarną online oraz w sklepach stacjonarnych.
Klarna to zarazem jeden z najcenniejszych fintechów na świecie, z wyceną wynoszącą 45,6 miliarda USD. Klarna została założona w 2005 r., zatrudnia ponad 4 tysiące
pracowników, działając na 17 rynkach. Fintech jest wspierany przez Sequoia Capital (od 2010 r.), a ostatnio do grona jej inwestorów dołączyli także m.in. SilverLake, Dragoneer, Bestseller Group, Permira, Ant Group, HMI Capital, TCV, NorthZone, Commonwealth Bank of Australia, Merian Chrysalis Investment Company Limited oraz fundusze zarządzane przez BlackRock.
1 Badanie zostało przeprowadzone we współpracy z agencją badawczą Dynata w październiku 2021 roku i objęło 13 594 konsumentów w 13 krajach: USA, Wielka Brytania, Australia, Belgia, Finlandia, Francja, Holandia, Norwegia, Szwecja, Włochy, Hiszpania, Niemcy i Austria.
Instrukcja korzystania z jednorazowej wirtualnej karty
- Zrób zakupy w dowolnym sklepie internetowym (również takim, który nie jest zintegrowany z Klarna) za
pośrednictwem aplikacji Klarna. - Dodaj wybrany przedmiot do koszyka.
- Kliknij różowy przycisk "Zapłać z K.".
- Utwórz jednorazową kartę odpowiadającą wartości Twojego zakupu.
- Wybierz opcję płatności odroczonej (zapłać później).
- Przejdź do kasy a następnie skopiuj i wklej dane swojej jednorazowej karty w odpowiednie pole.
- Gotowe.
Strona aplikacji: https://www.klarna.com/pl/