Pora na pora

Izabela Kostka

Good Vibes248 0/5

Por to warzywo, które nie cieszy się dużą popularnością – wręcz przeciwnie, por jest często w kuchni pomijany. To duży błąd! Por zawiera wiele cennych właściwości zdrowotnych, wspiera układ odpornościowy, a także jest źródłem wielu witamin! Świeżo zebrany smakuje oczywiście najlepiej, a ponieważ mamy teraz sezon na pora, chcielibyśmy przedstawić Wam kilka ciekawostek na jego temat.

Por


Dobrze wiedzieć

Por (Allium porrum) należy do rodziny czosnkowatych. Bogaty jest w witaminę B, C i Beta-Keratynę. Pochodzi z obszaru basenu Morza Śródziemnego i był już uprawiany w starożytnym Egipcie, Grecji i Rzymie.


Przygotowanie

Jak przygotować pora? Na początku, dokładnie myjemy warzywo pod bieżącą wodą, również pomiędzy liśćmi, ponieważ tam często osadza się piasek. Następnie kroimy w talarki. Wariantów przyrządzania jest wiele, najlepiej prezentuje się w zapiekance, gulaszu, quiche albo tarcie.


Porady

Ciemno zielona część pora jest intensywna w smaku nie, tak delikatna jak biała, zawiera 300 razy więcej Beta-Keratyny. Jak ją wykorzystać? Po prostu drobniej ją posiekajmy i używamy jak białej części. Por przechowywany w lodówce utrzymuje się dosyć długo, jednakże niestety z dnia na dzień, traci swoje cenne wartości odżywcze.

Przepisy z porem

Oceń artykuł:

Komentarze