Jak pozbyć się zbędnych kilogramów?

Magda K
17 stycznia, 2021

Zdrowie i uroda177 0/5

fot. pexels.com

Nie od dziś wiadomo, że zima nie sprzyja utrzymaniu szczupłej sylwetki. W tym okresie czasu, nasze zapotrzebowanie kaloryczne wzrasta, częściej sięgamy po gorące i sycące dania, częściej również mamy ochotę na coś słodkiego i oczywiście zdecydowanie rzadziej decydujemy się na aktywność fizyczną. I tak zima trwa w najlepsze, a my nim się zorientujemy jesteśmy ‘na plus’ o kilka dobrych centymetrów w pasie, udach czy biodrach. Jak sobie z tym poradzić?

Jak zrzucić zbędne kilogramy?

Zdrowe odżywianie

Po pierwsze jedzenie. Zdrowe odżywianie to klucz do sukcesu. W sieci znajdziecie mnóstwo informacji na temat zdrowych, wartościowych produktów, które warto włączyć do swojej diety. Owoce i warzywa są niezwykle ważne w utrzymaniu szczupłej sylwetki. Co jeszcze? Pełnoziarniste makarony, pieczywo razowe, żytnie, ryż i kasze, chudy nabiał, mięso drobiowe, wołowe, ryby i owoce morza, orzechy, nasiona, pestki, otręby, płatki owsiane, oleje roślinne, miód i suszone owoce. Ale uwaga! Ważny też jest umiar! To, że sięgniemy po zdrowe produkty nie zagwarantuje nam szczupłej sylwetki. Pamiętajmy, że owoce, makarony i inne składniki z powyższej listy również zawierają kalorie (niektóre naprawdę sporo!). Nie wystarczy zatem jedzenie tylko zdrowych produktów, trzeba pamiętać aby jeść tyle ile faktycznie potrzebujemy. Jeżeli w trakcie posiłku czujesz się już syty, nie powinieneś jeść więcej. Należy uważnie słuchać swojego organizmu. Dojadanie na siłę czy też chwilowy ‘odpoczynek’ jest pierwszym krokiem w stronę nadwagi. Zachowanie takie prowadzi do poszerzania żołądka, który z czasem będzie potrzebował coraz więcej pożywienia by zaspokoić głód. I kolejna ważna rzecz – jemy wtedy, gdy jesteśmy głodni!

Aktywność fizyczna

Aktywność fizyczna jest świetna zarówno dla naszej sylwetki jaki i dobrego samopoczucia. Latem dużo łatwiej przychodzi nam uprawianie sportu. Basen, rower, rolki, bieganie, spacer to dopiero początek możliwości. A zimą? Dobrym pomysłem jest siłownia lub kryty basen, jednakże teraz, pandemia zapewnia nam bardzo dobre wymówki. ‘Przecież wszystko jest pozamykane’. A nawet jeżeli nie, to wyjście na siłownie czy basen zajmuje sporo czasu. Zimą jak wiadomo dzień jest znacznie krótszy, co również skutecznie demotywuje. Czy istnieją inne, mniej skomplikowane sposoby? Oczywiście! Postaw na szybki trening w domu! Wystarczy Ci nawet 20 minut.

Cardio

Co jest podstawą treningu redukującego tkankę tłuszczową? Oczywiście cardio! Pajace, podskoki, skakanka, czyli wszystko co pozwoli Ci się rozgrzać i zmęczyć. Ustaw stoper w telefonie i do dzieła! W cardio liczy się kreatywność i zaangażowanie. Ma to być intensywna rozgrzewka, która spowoduje zadyszkę 🙂

Pośladki i uda

Czas na redukcję tkanki tłuszczowej w miejscach ‘problematycznych’. Są nimi na ogół pośladki i uda. Jak ujędrnić skórę w tym obszarze i pozbyć się zbędnego tłuszczyku? Istniej kilka ćwiczeń:

  • Squat (przysiady)

    Każdy kiedyś robił przysiady, jednakże okazuje się, że zdecydowana większość z nas wykonywała jest nieprawidłowo! Jak zatem zrobić przysiad? Stań w rozkroku na szerokość bioder, wypnij pośladki do tyłu i powoli schodź w dół pilnując, aby kolana nie wychodziły poza palce stóp. Najlepiej stanąć bokiem do lustra, wtedy można kontrolować przysiad. Zatrzymujemy się, gdy uda będą w równoległej pozycji do podłoża (kąt 90°) i wracamy do góry. Wykonujemy 3 serie po 15 powtórzeń.
  • Wymachy

    Świetnym sposobem na ujędrnienie pośladków i pozbycie się cellulitu są wymachy nogą w tył oraz w bok. Jak prawidłowo wykonać to ćwiczenie? Na macie przejdź do klęku podpartego (kolana i ręce na macie, pośladki uniesione). Ręce należy ustawić na szerokość ramion, kolana na szerokość bioder. Następnie prostujemy nogę i robimy kontrolowane wymachy w górę i w dół – zadzierając palce stóp, tak by pięta wędrowała do sufitu. Przy każdym wymachu napinamy mięśnie pośladka. Ta sama zasada przy wymachach w bok, z tą różnicą, że nogę ustawiamy prostopadle do tułowia. Wykonaj na każdą ze stron po 30 wymachów.
  • Unoszenie pośladków

    Kolejnym świetnym ćwiczeniem na pośladki jest unoszenie bioder. Kładziemy się na plecach, uginamy nogi w kolanach i stopy stawiamy na ziemi. Następnie unosimy biodra w górę i w dół, pilnując by nie odrywać stóp od podłoża. Plecy również zostają ‘przyklejone’ do maty. Przy każdym uniesieniu bioder zatrzymujemy się na moment i spinamy pośladki. Wracamy na dół, nie odkładając pupy na matę i ponownie w górę. Wykonujemy 3 serie po 20 powtórzeń.

Brzuch

Innym problematycznym miejscem, w którym często gromadzi się zbędny tłuszczyk jest oczywiście brzuch. Poniżej przedstawiamy trzy ćwiczenia, które wykonywane regularnie z zaangażowaniem oraz w towarzystwie zdrowego odżywiania, potrafią zdziałać cuda!

  • Deska

    30 sekund deski to świetny sposób na płaski brzuch! Jak wykonać deskę? Połóż się na brzuchu, ręce zegnij w łokciach i oprzyj na macie. Podwiń place stóp i unieś ciało do góry. Pilnuj by cała sylwetka była w pozycji równoległej do maty. Odcinek lędźwiowy nie może się zapadać. Dobrym pomysłem jest wykonanie tego ćwiczenia bokiem do lustra. Dzięki temu będziesz mogła kontrolować sylwetkę. Czas start i odliczamy 30 sekund!
  • Brzuszki

    Jednym z najbardziej popularnych ćwiczeń na brzuch są oczywiście brzuszki i nie bez powodu! To ćwiczenie pomoże Ci, ujędrnić skórę brzucha i pozbyć się oponki. Wykonuj 3 serie po 15 brzuszków prostych i 3 serie po 15 brzuszków skośnych. Efekt gwarantowany 🙂

0 / 5. 0

Magda K

Specjalistka ds. marketingu, kochająca podróże, zwierzęta, zdrowe odżywianie, książki, poradniki, a od niedawna również jogę. Ciągle poszukująca wrażeń :)