Jak pokonać jesienną chandrę? 5 skutecznych sposobów!

Magdalena Klosa

Good Vibes352 5/5

Jak pokonać jesienną chandrę
Jak pokonać jesienną chandrę? / fot. pexels.com

Jesień to pora roku, za którą większość z nas nie przepada. Jeżeli jest słoneczna, w miarę możliwości ciepła i bezwietrzna to oczywiście wspaniale! Wówczas można nawet dostrzec jej pozytywne aspekty, jak kolorowe liście na drzewach czy ciasto z dynią. Jeśli jednak jest zimna i deszczowa, często może wpędzić nas w przygnębiający nastrój, a co gorzej – chandrę! Jak temu zapobiec? Dziś podrzucamy 5 skutecznych sposobów na jesienną zawieruchę!

5 sposobów na jesienną chandrę

1. Zdrowie

“W zdrowym ciele, zdrowy duch”. Pierwszym powodem dla którego czujemy się gorzej jesienią jest znaczny spadek temperatury na zewnętrz. Przyzwyczajone do gorącego lata; krótkich, zwiewnych sukienek; długich, upalnych dni; ciepłych nocy; wakacyjnych wyjazdów, nie potrafimy pogodzić się z szaroburą rzeczywistością jaką funduje nam jesienna aura.

Wiatr, deszcz, zimne noce i poranki, a stąd już tylko o krok do przeziębienia. Katar, kaszel, ogólne osłabienie to najlepsza droga w stronę złego samopoczucia zarówno fizycznego, jak i psychicznego. Jak temu zapobiec? Wzmocnij odporność! Zadbaj by w Twoim jadłospisie nie zabrakło rozgrzewających i sycących dań. Herbata z cytryną i miodem, wzbogacona korzeniem imbiru to świetny sposób na jesienne przeziębienie. Odżywcze śniadania, pyszne, gorące, kremowe zupy i owocowe przetwory naprawdę potrafią zdziałać cuda! Nasze babcie doskonale o tym wiedzą!

2. Ruch

To, że za oknem leje, wcale nie upoważnia nas do rezygnacji ze sportu! Oczywiście, że latem dużo łatwiej o jakąkolwiek aktywność fizyczną. Wystarczy wyjść z domu na spacer, wsiąść na rower, założyć rolki lub pojechać ze znajomymi nad jezioro. Siatkówka plażowa, bieganie, pływanie i inne zajęcia są latem na wyciągnięcie ręki.

Ale co robić jesienią? Dzień jest coraz krótszy, a my wracając z pracy najchętniej wskoczyłybyśmy pod gorący prysznic i prosto do łóżka. Cóż jest to idealny plan, ale na jesienną chandrę! Co zrobić? Kup karnet na siłownię, zapisz się na zumbę, wyciągnij przyjaciółkę na pilates, albo odpal youtube w domu i strzel sobie 30 minutowe cardio! Skacz, tańcz, śpiewaj! Badania potwierdzają, że ruch wpływa niezwykle korzystnie nie tylko na naszą sylwetkę, ale również i psychikę! Skupiając się na wykonywaniu ćwiczeń, często zapominamy o codziennych problemach i jesteśmy ‘tu i teraz’. Dodatkowo podczas ruchu produkujemy znaczną ilość endorfin odpowiedzialnych za poczucie szczęścia!

3. Czas na jesienne rytuały

Jesień sprzyja spędzaniu czasu w domu. Wykorzystaj to i rób coś, na co latem nie miałaś ochoty. Czytaj książki, oglądaj romantyczne filmy, bądź kreatywna! Stwórz swój własny rytuał na chłodne, jesienne wieczory. Może przyjemna kąpiel z naturalnymi, aromatycznymi olejkami? Albo kubek gorącej czekolady przy ulubionej lekturze? Lub też stretching i sesja z akumatą przy relaksacyjnej muzyce. Panuje tu całkowita dowolność! Warunek jest jeden – znajdź czas na relaks. I nie ważne jak bardzo jesteś zapracowana lub jak dużo spraw masz na głowie. Pamiętaj, że sfrustrowana, przemęczona i zdołowana zdziałasz znacznie mniej!

4. Postaw sobie cel!

Kto powiedział, że z postanowieniami trzeba czekać aż do Nowego Roku? Tej jesieni postaw sobie jakiś cel dzięki, któremu będziesz wiedziała dokąd obecnie zmierzasz. Oczywiście, że masz mnóstwo jeszcze niezrealizowanych planów na przyszłość, o których ciągle pamiętasz. Jednakże tutaj chodzi o cel krótkoterminowy – objęty wyznaczonym okresem czasu. Przykład? ‘Do końca roku zrzucę zbędne kilogramy’ (lub ich część :)) albo ‘do Świąt Bożego Narodzenia nauczę się podstaw hiszpańskiego’, może być też – ‘od teraz zaczynam zdrowo jeść’! Stawianie sobie celu pomoże Ci skupić się na czymś konkretnym. W ten sposób będziesz miała powód, by wstać rano i z uśmiechem rozpocząć nowy dzień. W końcu przecież z każdym kolejnym porankiem jesteś coraz bliżej swojego celu!

5. Marzenie

Tej jesieni spełnij swoje jedno marzenie, może być to małe! Coś co od dawna odkładasz na drugi plan. Może wyjazd do spa? Albo wycieczka w góry? Zakup nowej lodówki? Thermomixa? IRobota? Zmiana koloru włosów? Garderoby? Urlop? Przyjęcie? Cokolwiek co sprawi Ci radość i pozwoli odpocząć od codziennego natłoku zadań, które ciągle masz do zrobienia. Dzięki temu, tę jesień będziesz wyjątkowo dobrze wspominała! 🙂

Magdalena Klosa

Marketing Manager, uwielbia podróże, zwierzęta, zdrowe odżywianie, książki, poradniki, a od niedawna również jogę. Ciągle poszukuje wrażeń :)

Komentarze